Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det

Låååååång och stressig dag på jobbet idag. Åkte vid kl 8 imorse och kom hem kl 19 ikväll. Känns som om man bara sprungit runt hela dagen och gjort fem saker samtidigt och inte fått någonting gjort... Har alltid saker i huvudet som jag tänkt göra men det är inte alltid jag hinner göra det jag tänkt. Så är det när det finns mycket att göra... Men tur är väl det i och för sig!
 
Ikväll har vi varit nere i källarförrådet och hämtat upp våra bordslampor till fönstrena som vi plockade ner när adventsljusstakarna åkte upp. Härligt att få lite mer ljus i alla skrymmen och vrår.
Har lagt på de sista dukarna också där det fortfarande var tomt efter juldukarna. Slängde miniamaryllisen igår, idag har julsängkläderna tagits bort och jag har tagit ner två av julgardinerna och hängt upp nya. Så nu börjar verkligen julen åka ut helt och fullt. Har bara en jul-en kvar och två julstjärnor som är så fina att jag inte vill slänga dem än. Och så har jag kvar nästan alla julgardiner förstås eftersom jag inte har något annat att hänga upp istället. Men imorgon ska jag till Hemtex och kolla om jag kan få tag på lite fina vårgardiner.
 
Måste bara få säga hur skönt det är att ha en trappa med räcke. När man inte bor i hus och har torklinor i taket är räcket ovanför trappan perfekt att använda för att hänga upp stora dukar eller lakan som inte får plats på torkställningen vi har.
I förra lägenheten fick vi hänga över kökstolar och över fästet för duschdraperiet om vi hade tvättat stora saker, så detta är lyxigt tycker jag! Perfekt också om man strukit en gardin som man behöver hänga ifrån sig en stund och inte vill skrynkla till ;)
Förutom lampor och gardiner har jag pyntat mitt köksbord med rosor. Mamma kom in på jobbet idag och gav mig en bukett med rosor eftersom jag har namnsdag imorgon, eller snarare hade namnsdag innan de bytte ut Emelie mot Frej och Freja (ja för de namnen är ju mycket vanligare....) Hur som helst, fint med lite färska blommor på bordet! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0