Livorno-planering

Igår direkt efter jobbet åkte jag och Simon ut till Marstrand för att planera inför Livorno-resan hemma hos Miriam och Johnny. Vi ska ju åka till Livorno med ungdomarna i slutet av mars så vi har en del att planera inför det. Men det blev inte bara planering, vi passade även på att äta gott tillsammans :) Kräftor, räkor och västkustpaj närmare bestämt!
Andra gången i mitt liv som jag åt havskräftor, jag är mer van vid signalkräftor från smålands sjöar. Men havskräftor var lika gott det. Jag kände ingen större skillnad om jag ska vara ärlig, men jag är ju som bekant ingen finsmakare...
Blev en riktigt mysig kväll! Vi åkte hem vid halv 12 och hann precis med Kornhallsfärjan 23.55. Vi hade verkligen flyt, vi hade inte planerat att ta färjan hem men den sparar mycket tid så vi gjorde en chansning och åkte dit. När vi kom fram till färjelägret stod färjan redan där, jag körde på, bommarna stängdes och färjan började köra. Vi var enda bilen på färjan. TUR säger jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0