På köksbordet

Idag har vi varit på en riktigt bra gudstjänst!
Efter gudstjänsten var det möte för alla oss som är med i värdgrupper i kyrkan. Värdgrupperna är de som städar kyrkan och ordnar fika på söndagar mm. Vi har 10 värdgrupper i kyrkan så det innebär att man har ansvaret var 10:e vecka. Eftersom vår kyrka helt drivs av frivilliga gåvor och eget engagemang behöver vi alla hjälpas åt för att hålla kyrkan ren, vattna blommor, köpa fika, skotta snö, renovera eller vad det nu än må vara. Inget görs av sig själv.
 
Efter sedvanlig veckohandling åkte vi hem och lagade middag. Det blev kyckling, klyftpotatis, röd och gul morot, sallad och fetasås. Riktigt gott måste jag säga!
I veckan fick jag en jättefin ljuslykta av mamma och en bukett tulpaner som nu pryder köksbordet.
Nu funderar jag på att slänga mig i soffan och kolla på en film eller två ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0