Watoto

I onsdags kom Watoto till lilla Kungälv.
Watoto är en kör från Uganda med barn till föräldrar som dött i exempelvis HIV/Aids, krig, annan sjukdom osv osv. Eller, Watoto är så mycket mer än bara en kör. Det är en hel organisation som bygger upp barnhem och byar med utbildning, läkarvård och gudstjänster för alla dessa föräldralösa barn. Watoto vill ge Afrika ett hopp och utbilda nästa generations ledare med moral, mänskliga rättigheter, ansvarstagande osv osv. Om barnen inte får lära sig allt detta när de är små finns det ingen chans att samhället förändras. Klicka här för att läsa mer om Watoto.
 
Inom Watoto finns så en kör som reser jorden runt och turnerar. De har sjungit i Vita Huset, Buckingham Palace, Operan i Sidney och i onsdags kom de så till pingstkyrkan i lilla Kungälv. Häftigt! Det var mäktigt att få se dessa barn och höra deras livsberättelser. Alla drömde de om att få bli läkare, lärare, advokater osv för att kunna förändra Afrikas framtid. De sjöng och dansade helt fantastiskt och man kan verkligen säga att de har rytmen i sig! Kyrkan var helt knöfull med folk så jag fick sitta på läktaren. Minns inte sist jag satt där uppe. Tyvärr hade jag inte systemkameran med mig, så ni får nöja er med några mobilbilder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0