Utmaning

Igår fick jag en "utmaning" av Sandra.
Sandra och jag gick i samma gymnasieklass och hon bloggar precis som jag om sin vardag; Om träning, ridning och familjeliv. Hennes blogg hittar ni här: http://cutespace.blogg.se/ :)
 
HUR FUNGERAR AWARDEN? HÄR ÄR REGLERNA:

- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig.
- Skriv 11 "randomfakta" om dig själv.
- Svara på de 11 frågorna du fått i awarden.
- Välj ut 11 bloggar att nominera (eller så många du kan och vill, du kan inte välja den som nominerat dig).
- Skriv 11 frågor åt de du nominerar.

 

11 RANDOMFAKTA OM MIG SJÄLV:
1. Jag gillar att samla på saker och organisera, framför allt för att kunna titta tillbaks och minnas, t.ex. foton, texter eller biljetter från konserter och biofilmer.
2. När jag var yngre samlade jag på tomma tepåsar. Jag slutade när jag hade 1000 st. Fråga mig inte varför jag började...
3. Jag har linser pga att jag är närsynt, men ser ändå sämre än Simon på långt håll. Enligt min optiker kan inte synen bli bättre än så här.
4. Har haft totalt 9 katter genom min uppväxt (inte alla på samma gång). Först kom Tussen som mamma och pappa fick i bröllopspresent. Sen kom Ludde och Sotis som båda blev överkörda :( Sen kom Tigris. Tussen dog i stillhet i sitt lilla hus när han var 17 år gammal. En höstnatt vaknade jag av att en liten kattunge satt och skrek på min balkong. Vi ringde runt till alla grannar men ingen saknade en katt. Så kom Elise till oss. Sommaren efter det fick Elise fyra kattungar. Vi behöll Grollan och gav bort de andra till vänner och bekanta. För bara några år sedan blev Tigris akut sjuk och behövde avlivas :( Nu finns bara Elise och Grollan kvar. 
5. Jag har 19 kusinbarn. 
6. Jag är en person som tänker väldigt mycket och "analyserar" som vissa skulle vilja kalla det. Jag är oerhört känslig för grupprocesser och gruppdynamik och kan känna obehag när jag sitter i en grupp av människor om jag upplever att någon inte blir sedd eller blir utsatt för härskartekniker, även om den personen själv kanske inte upplever det som jobbigt. Det vet jag inte för detta är nästan aldrig något jag lyfter upp och kommunicerar ut.
7. Elaka och/eller onödiga kommentarer är bland det värsta jag vet och etsar sig fast i mitt minne i flera år.
8. När jag var yngre hade min familj en bagge som hette Baggis som var väldigt snäll och sällskapssjuk.
9. Jag blev tillsammans med min man och livskamrat när jag var 18 år gammal och jag tror att "ung kärlek" verkligen kan hålla om man bestämmer sig och jobbar på att relationen skall fungera.
10. Jag har en kandidatexamen inom psykologi.
11. Jag tror att Jesus är Guds son, att han älskar dig och mig så oerhört mycket och att det finns en plan för våra liv.

 

Mina svar till Sandra:

1. Vad är det första du gör när du vaknar?
Kollar Facebook (pinsamt men sant).

2. Vem är din största idol?
Har ingen typisk idol inom musik, film, sport eller så. Jesus kanske?

3. Hur spenderar du din jul?
I år var vi hos min familj på julafton och hos Simons familj på juldagen. Idag på annandag jul har vi varit hos Simons familj igen tillsammans med mina föräldrar och Simons mor- och farföräldrar.

4. Vad är det bästa med vintern för dig?
Att det blir kallt ute och mysigt och varmt inne. Jag skulle inte vilja ha sommar året runt utan kan tycka att det är skönt med lite kyla.

5. Skidresa eller solsemester?
Oj, svårt. Svarar nog skidresa faktiskt. Älskar att åka skidor!

6. Ditt största intresse?
Också jättesvårt att svara på. Har nog inget som är mitt törsta intresse på det sättet utan snarare flera saker jag gillar att göra och det är att umgås med dem jag älskar, spela spel, äta gott och bara skratta och ha det gött!
Om det gäller vilket ämnesområde som intresserar mig mest skulle jag svara Kommunikation.

7. Vilka ska du rösta på i nästa val?
Är det val snart? Haha politik intresserar mig inte så mycket så jag har ingen aning...

8. Bästa julklappen du fick i år?
Oj. Jag fick som vanligt alldeles för mycket fint. Blev verkligen glad för allt, men om jag måste välja får jag svara kamerastativet, kontanterna och presentkorten på ikea. Är även väldigt tacksam för det som Mini-Ceder fick! 

9. Ditt favorit resmål?
Där jag redan varit eller dit jag skulle vilja åka? Har bara varit i Alperna på sommaren och det var väldigt vackert så dit skulle jag vilja åka igen fast vintertid så jag kan åka skidor! En annan dröm är att få åka till New York och Florida.

10. Hur beskriver du dig själv bäst med 5 ord?
Glad, omtänksam, extrovert, känslig, kommunikativ.  

11. Favoritlåt just nu?
Just nu är det nog Wake Me Up med Avicii.

 

De bloggar jag vill nominera:

Tove - http://smulfrun.blogg.se/

Ellinor - http://ellinorsarahbergstrom.blogg.se/

(Nä jag kan bara komma på två stycken...)

 

Mina 11 frågor till dem jag nominerat:

1. Vad är ditt absoluta drömyrke?
2. Vilken är din favoritdag i veckan?
3. Om du vann 1 miljon kronor på lotto, vad skulle du göra med pengarna?
4. Vilken är din favoritfilm?
5. Vad är vila för dig?
6. Vad var/är ditt favoritämne i skolan?
7. Te eller kaffe?
8. Vad anser du är det viktigaste i en parrelation?
9. Hur ser ditt drömboende ut?
10. Hund eller katt?
11. Vad skulle du vilja bli ihågkommen för?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0