Julbak och luciamys

I söndags var jag hemma hos mamma och pappa och bakade pepparkakor och lussekatter!
Vi åt även middag, fikade, drack glögg och åt julgodis! :)
 
Det har blivit en hel del julbak och julmys denna vecka :)
I onsdags på vår lifegroup bakade vi pepparkakor, drack glögg, åt skinkmacka och lussekatter!
 
Igår efter jobbet tog jag mig äntligen tid och åkte på torsdagsklubben! Har inte varit där på flera månader. Nu i december har de visat julfilmer så igår var det lite avslutning med filmen "The Holiday". Längesen jag såg den, hade glömt hur mysig den är! Så var det väldigt mysigt att träffa herr o fru Lilled en stund också! Det blev en snabb uppdatering på livsfronten innan jag gäspande körde hem vid kl 22.
Idag är jag ledig men gick ändå upp tidigt. Denna morgon vill jag aldrig missa! Lucia är för mig årets mysigaste dag! Simon åkte till jobbet strax innan kl 06 så jag bullade ensam upp i soffan med varm choklad, skinkmacka, lussekatter, glögg, pepparkakor mm. Men jag var ju inte ensam, Mini-Ceder sparkade vilt i magen ;) 

Har inte jobbat en lördag sen oktober vilket innebär att jag jobbat många fredagar på sistone. Det var med andra ord längesen jag var hemma och ledig en fredag nu så idag passar jag på att skicka mail, ringa lite samtal och fixa men ska också försöka vara lite ledig (ja det är jag väl nu när jag väljer att blogga?!) Ska även köpa lite julklappar innan jag åker upp till Kungälv. Ikväll har vi stor julavslutningsfest på BARA VARA!
 
Glad Lucia!
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0