Mix Megapols Supersöndag

Idag har Simon och jag varit i Surte vid Kiellers damm (otippat ställe) på Mix Megapols Supersöndag.
Peter och Ingemar från Morrongänget var där och hade lite tävlingar.
Man kunde vinna 10 000 kr på möbler om man träffade Erik Thorsell med paintballgevär i "Älgjakten". Det var därför vi blev sugna på att åka dit. Att vinna möbler nu till den nya lägenheten hade ju inte varit fel ;)
De hade en jägare där som höll koll på det hela.
Erik fick springa fram och tillbaka längs en sträcka och så hade man ca 5 skott på sig att träffa honom.
Det var mycket folk där som ville pröva lyckan så man fick stå i kö ganska länge.
 
Peter och Ingemar lottade även ut weekendresor till Kroatien!
Tyvärr blev det ingen vinst för mig och Simon, varken av möbler eller till Kroatien. Möblerna var verkligen tråkigt att vi inte vann, men Kroatien gjorde inte så mycket. det visade sig att man i så fall skulle åka nu till helgen och det hade ju blivit lite svårt mitt i vår flytt! Dessutom har vi ju varit i Kroatien förut ;)
Men mitt i allt så hände något. PLÖTSLIGT som från ingenstans dök en RIKTIG ÄLG upp!!
Den gick till anfall mot stackars Erik som fick springa för livet! Trodde väl att Erik var ett hot med sina älghorn.
Som tur var hann Erik undan och älgen gick istället åt andra hållet, bort från alla oss åskådare.
Där stannade den ett tag. Det visade sig att den hade en ko och en kalv en bit in i skogen som den förmodligen ville skydda.
Vi fick göra ett uppehåll i paintballskjutandet medan älgen var kvar.
Till slut dök jägarens kollegor upp och tillsammans lyckades de få älgen att gå därifrån.
Ja det blev en händelserik förmiddag kan man säga!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0