Som en gammal skolavslutning

Vilken hektisk dag!
Nu sitter Simon och jag här i soffan, jättetrötta och ont i huvudet båda två.
Det var nog mer ansträngande idag än vi trodde.

Som jag skrev imorse vaknade jag tidigt. Så jag har inte direkt sovit ut.
Sen hade jag en del att greja med, paket skulle slås in osv...
Kl 14 var vi i kyrkan. Simon skulle vara med och sjunga och jag var mötesledare på dagens gudstjänst som idag började kl 16.
Det var konfirmationsavslutning idag.
Fy vad nervös jag var! Blir bara mer och mer nervös för varje gång jag leder gudstjänst känns det som...
Men utåt sett verkar det gå bra för mig, får bara positiv feedback. Men inombords är det ångest. Men jag gör det i alla fall. Jag vill ju bli av med nervositeten.

Förutom konfa så avtackade vi vår kära ungdomspastor Matilda som slutar sin tjänst hos oss i sommar för att börja plugga till hösten. Imorgon åker hon till Australien och är borta i över en månad, så för att få ihop det fick vi ta avtackningen idag.
Matilda höll ett tal och jag blev nästan rörd. Det kändes som en gammal skolavslutning, ni vet den där fina högtidliga men ändå sorgliga känslan av att man ska skiljas från folk och inte se dem igen på ett bra tag.

Till kyrkfikat sen serverades tårtor av olika slag som värdgruppen förberett och dekorerat hela dagen. 


HEJDÅ MATILDA!! Vi kommer sakna dig!

När jag och Simon sedan lämnade kyrkan slog tröttheten och huvudvärken till. Det är först efteråt man märker att man kanske varit ganka spänd och det tagit mer kraft än man tror. Framför allt för mig när jag blir så dumt nervös. Så Simon skippade innebandyn idag och nu sitter vi här... Jag känner mig ineffektiv och seg. Och eftesom jag inte planerat att bara vila känns det inte bra. Fast jag behöver vila. Men jag vill ändå få en del gjort. Dilemma.   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0