Vi hade i alla fall tur med vädret

Nu händer det grejer!
Idag har det varit en rörmockare hemma hos oss och bytt vår blandare i köket så att vi kan koppla in en bänkdiskmaskin!
Så nu ikväll åkte vi för att köpa en diskmaskin som vi kollade ut i tisdags.
Det kändes nästan overkligt att vi äntligen skulle få en diskmaskin!
Men tyvärr var den slut i lager.
Givetvis.
I tisdags sa de att det skulle kommit in 10 stycken idag, men leveransen blev försenad.
Så typiskt alltså!

Men tur är väl då att jag lever efter filosofin "Det bästa sättet att slippa besvikelser här i livet är att vara pessimist".
Jag kände det på mig. Det var för bra för att vara sant.
Inte kunde vi väl få tag på både en rörmockare och en diskmaskin på samma dag?
Vad som helst kan hända, bara för att de säger att den ska komma in igen i lager så betyder det inte att det blir just den dagen. Det är många faktorer som spelar roll när det gäller leveranser. Jag vet, jag jobbar med det själv ;)

Inte för att man behöver vara en genomgående pessimist i allt.
Bara ha tillräckligt låga förväntningar för att slippa besvikelser.
Och det funkar vill jag lova, jag känner mig inte besviken alls nu. Jag har inte förlorat något.
Hade vi fått tag på en diskmaskin hade det varit en extra stor vinst istället!

Istället gick vi till Bauhaus där vi spanade in köttätande växter

och köpte en ny blomma som fick åka hiss med mig...

Simon passade på att byta halvljuslampan i mörkret. Perfekt, då fick vi det gjort också :)

Nu doftar det härligt i hela vardagsrummet!
Blomman jag köpte heter doftranka eller något sådant där...


Simons nyinköpta böcker från England har anlänt också.
Så nu är samlingarna kompletta!

Simon köpte hela berättelsen om Narnia i en enda bok, hela Sagan om Ringen i en enda bok samt boken The Hobbit.

Så nu har vi Harry Potter både på svenska och engelska (lite onödigt om ni frågar mig), Sagan om Ringen både på svenska och engelska, Narnia, hela Dan Brown serien, de tre Stieg Larsson böckerna och givetvis alla Twiligt saga böckerna + Bree Tanners andra liv och Twiligt bakom kulisserna!! :D
Nu vill jag bara komplettera Liza Marklunds böcker om Maria Eriksson, jag saknar första boken Gömda där.


Även om jag inte är besviken nu så är jag fortfarande sjukt trött på att diska!
Och det är just vad jag måste göra nu.... diskberget väntar. Jippi.


Kommentarer
Simon

Fel igen ;) Beställde ju från Bokus. Inte från England :P

2012-03-02 @ 11:02:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0