Antingen så är man det, eller så är man det inte

Tycker det är lite komiskt när man ibland möts av "aha är du en sådan där jättekristen?!" 
Som om man kan vara mer eller mindre kristen. 
Haha.
Sen kan man vara mer eller mindre engagerad, aktiv, ansvarig osv osv. 
Du kan ta steg i tro, eller tvivla.
Men du är fortfarande kristen. På en och samma nivå.  

Men jag förstår om det kan skapa förvirring för den som inte är så insatt.
Idag hade jag min sjätte dag på raken i kyrkan. Haha.
Bara Vara, Teambuilding med ungdomsrådet, Årsmöte, Intervju med en sökande av ungdomspastorstjänsten, Samtal kring förändringsprocessen i kyrkan och idag: Visionskväll för alla oss som på något sätt är engagerade i gudstjänsterna.


Imorgon blir det något helt annat (vilket jag missat hittills denna vecka): MRL!
Sen ska jag hem till Miriam och vi ska boka flygbiljetter! NAJS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0