Rosetter i sockerpasta

När tisdagens kalas var över var det dags att börja baka inför nästa kalas!

I fredags höll jag som sagt på hela dagen att greja, baka och förbereda.
Jag bakade vaniljcupcakes, cheescakebrownie med hallongrädde, nya strawberrycheesecakecupcakes, fler minichokladcupcakes och förberedde frosting. Så medan Simon var på sin kusins student var jag hemma och bakade.
Jag gjorde även små rosetter i sockerpasta, var ju bara tvungen att prova min nya rosettutstickare som jag köpte på tårtutställningen i England! ;) Gjorde dessutom nya små cupcakes i sockerpasta.


Det var bara att kavla ut sockerpasta och trycka ut rosetterna.
 
Utstickaren är så smidig för ena sidan av utstickaren trycker ut rosetter medan andra sidan trycker ut plaketter eller vad man ska kalla det som man skulle kunna använda för att täcka cupcakes om man vill, innan man dekorerar med någonting.

Jag skulle dock bara ha rosetterna.

Rosetterna la jag sedan på vaniljcupcakes med chokladfrosting.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0