Hanna & Josefs student

Japp igår tog Hanna & Josef studenten!
Vädret blev sådär, men vi hade ändå verkligen tur för under utspringet och flakåkningen sken solen. Sen började det regna precis lagom tills de kom hem.

På skolgården var det knökat med folk.

Utspringet började! (Lägg märke till killen som hänger uppe på gallret...)



Da Vinci-lärare... Han längst till höger hade jag i Engelska C. :)






Upp på flaket!

Hanna & Josefs klass hade en jättestor lastbil!

Klänning och jeansjacka från New Look i Telford, England där tårtutställningen var. Hittade mycket fint på den tårtutställningen, haha...! ;)

De hade egen säkerthetsvakt och live-DJ på flaket!



Det är så härligt med studenten för folk kommer verkligen samman, det blir en riktig folkfest!
Folk stod och satt överallt för att få se alla flaken och studenternas glädjerop.



Simon och jag gick sedan längs vägen för att kolla på flaken som körde förbi.

Folk stod som sagt verkligen överallt för att kolla, så härligt att se!



Studenterna åkte i allt från fina bilar till stora lastbilar.






Och här kommer Hanna och Josef!





Det blev näst intill trafikstockning med alla bilar, lastbilar och bussar!








Sen åkte vi hem till Simons familj i väntan på att Hanna & Josef skulle komma hem.


Lukas hittade bästa fotovinkeln...







Förgätmigej och studentmössa i plast.

Sen började regnet falla så då var det bråttom att bygga ihop partytältet!



Hanna och Ina!

Ina och Linus som snart gifter sig! :)

Joel är såå sofistikerad, hehe! ;)
Joel läser teologi vid Göteborgs Universitet och skall predika två söndagar i kyrkan i sommar. Det ska bli jätteintressant att höra honom för jag missade honom på långfredagen när jag åkte till småland!




Madde och söta Natalie!

Sen började det regna så pass mycket att vi fick dra oss inomhus istället.

Lite gäster...




Av mig och Simon fick Hanna en rosa stekpanna och lite köksredskap :)


Josef fick 40 euro av mig och Simon.

Först fattade han inte så mycket :P
Men när han sedan öppnade presenten från Madde och två vänner och insåg att han fått en resa till Tunisien blev han hur glad som helst!




Härliga barn!



Dags att dra sig in mot studentfesten på Parken i Göteborg. Hejdå!


Själv vaknade jag med feber idag. Kul.
Började känna mig lite dålig i torsdags kväll och igår var jag inte på topp.
Så jag har tyvärr fått ställa in planerna för dagen, så himla typiskt! Nu hoppas jag bara att jag ska vara bättre till imorgon så jag inte missar när vår kandidat till ungdomspastorstjänsten kommer och provpredikar och Louisas kalas.

Så här händer inte så mycket idag. Simon grejar med sin nya mobiltelefon som han var och hämtade ut igår, en blå Samsung Galaxy SIII som hade världspremiär 29 maj. Själv borde jag kanske passa på att ta tag i de där bilderna från tårtutställningen i England... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0