Välkommen till världen lilla prinsessa!

Det har väl knappats undgått någon vad som hände i natt.
Men det skulle faktiskt ha kunnat undgå mig, om det inte vore för att min man alltid kollar på tv på morgonen när han äter frukost.
Vilken tur för mig! När jag kom ut i vardagsrummet kl 7 imorse var det första jag fick se på tv:n prins Daniel stå och berätta om den nyfödda lilla prinsessan!

Jag hade helt missat att det var nu i februari hon skulle födas, trodde det var i april-maj någon gång typ...
Ja som sagt, jag är ganska avskärmad från omvärlden eftersom jag aldrig kollar på nyheterna eller läser någon tidning.

Men idag sprider sig den stora nyheten och glädjen som ett rosa skimmer över hela landet! I Ockelbo bjöds det på prinsesstårta, rosa bakelser tillverkas, det skjuts salut och någon har redan skapat en sida med info kring den nyfödda prinsessan på Wikipedia. Trots att vi inte ens vet hennes namn än!

Första bilden på den nybildade lilla familjen.

Lilla prinsessans namn kommer vi att få veta imorgon kl 11.15 vid en konselj (ett regeringssammanträde där statschefen är ordförande) på Kungliga slottet (allt enligt wikipedia haha).

Men jag tycker synd om de nyblivna föräldrarna. Stackars människor! Jag menar, knappt 3 timmar efter att barnet fötts måste Daniel stå där i kostym och se fräsch ut inför massa journalister och berätta om födseln. Redan dagen efter ska de ha klämt fram ett (eller ja, i detta fall flera) namn och presentera för hela regeringen och resten av landet. Det kanske inte alltid är så lätt att bestämma namn. Tycker det var bra av Daniel som i alla fall försökte markera att de behöver lugn och ro nu. Men jag undrar hur många journalister som kommer respektera det...

Det kommer i alla fall bli spännande att få veta vad hon skall heta!
Och undrar hur hon ser ut!
Så här kanske?

Eller så här? haha!

Nej det lär nog dröja ett tag innan vi får några närbilder på prinsessan. Och tur är väl det, för hennes egen skull.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0