Renskavspytt

Idag testade jag något nytt i köket.
Förra veckan satt jag ju och bläddrade i den här kokboken.
Så idag bestämde jag mig för att göra Renskavspytt!
Följde receptet nästan helt till punkt och pricka men skippade äppelcidervinägern, palsternackan och pepparroten.

Visst ser det ändå ganska gott ut?!
Både potatis, morot, gul lök, vitlök, purjolök, äpple och lingon är det i, förutom renskavet då. 
 
Men nej tyvärr, det var inget för mig! Inte för Simon heller för den delen.
Både lukten och smaken var väldigt speciell.
Det gick an till middagen, men när vi insåg hur mycket som var kvar och hur många lunchlådor det skulle bli.... Nej. Det slutade med att vi slängde det!
Så dumt och oekonomiskt!! :S
Men nu har vi alla fall provat något nytt...!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0