Jakten på semlor

TILLÅT MIG ATT KLAGA LITE.
Tror inte det är min dag idag. Inte helt.

Efter jobbet skulle jag träna MRL på Sportlife.
Hade verkligen ingen lust men försökte tagga mig själv genom att tänka på hur gött det känns efteråt.
När jag kom dit var passet olyckligtvis fullbokat så det var bara att vända och gå tillbaka till bilen.
Tänkte att jag åker hem och tränar istället, men när jag passerade Maxi kom jag på att det var några saker jag behövde köpa och dessutom ville jag köpa de goda vaniljsemlorna tills semledagen imorgon.
Jag är en sådan där person som inte vill äta någon semla innan semledagen infaller.
Tog mig en självscanningsmanick och gick in i affären. 
Till min stora besvikelse upptäckte jag att alla vaniljsemlorna var slut!
Såå typiskt just när det var dem jag ville ha!
Av vanliga mandelmassesemlor fanns det massor.
Men jag höll modet uppe och hoppades på att det fanns vaniljsemlor kvar ute i cafét.
I kassan väljer jag självbetjäning.
Får givetvis avstämning.
Skrattretande.
Jag får i princip alltid avstämning när jag handlar själv men nästan aldrig när jag och Simon handlar ihop.
Något irriterande.
När jag till slut kommer ut till cafét och frågar efter vaniljsemlor skakar expediten på huvudet.
ALLA semlor tog slut för ca en halvtimma sen.
Jippi.
Snacka om att falla på målsnöret.
Kände bara för att gråta en skvätt.
Löjligt kan tyckas, men ni vet hur det blir ibland.
Man har ställt in sig på något och ingenting blir som man tänkt sig.

Men men.
Väl hemma sprang jag 5,8 km nere i gymmet och tränade i några andra maskiner medan Simon gjorde hemmagjorda köttbullar och potatismos.
Sedan har jag diskat och kollat på Familjen Annorlunda.  
Av Familjen Annoslunda kan man inte bli annat än glad :)
Simon har lovat att köpa vaniljsemlor på 7-Eleven imorgon så jag skall allt få mina favorit semlor till slut!
Det enda jag inte kommer få är att få äta semlan tillsammans med Simon på semledagen då vi är upptagna på var sitt håll imorgon... :(
Tack för mig.

Förra årets semla.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0