Väggklockan

Klockan vi köpte i Ullared fick en fin plats nere i allrummet under trappan.
I veckan har jag även planterat två hyacinter jag fått av mamma, en av dem fick stå på byrån under trappan.
När jag var på ICA på Länsmanstorget i fredags såg jag att de sålde vitmossa. Jag vill dekorera hyacinterna med mossa men hellre gå ut och plocka den själv än att köpa den. Hade känts fånigt att köpa mossa nu när vi har skogen så nära. Men så igår slog det mig, marken är ju täckt av snö! Haha har inte ens tänkt på det. Hur ska jag hitta vitmossa ute i skogen när det är snö överallt? Jag tänker inte leta mig fram. Hade jag känt till från början vart mossan finns hade det varit en annan sak. Så det bådar inte bättre än att jag får gå och köpa mossa ändå.... Så kan det va.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0