Mitt julpyntade hem: Köket

Hur blev det då i köket med det vi köpte i Ullared? Jo, så här: (Ni får ursäkta den usla kvaliteten på bilderna, när pengar finns SKA jag köpa mig en systemkamera!)
I köket fick vi sätta två kappor efter varandra och två gardinstänger med ett fäste på mitten eftersom fönstret totalt är mer än 4 meter brett. Svårt att hitta så breda gardiner...
Tycker Ullared hade riktigt fina adventsljusstakar och gardiner.
En tomtenisse har koll på inne- och utetemperaturen.
Detta tycker jag om, att det finns öppna hyllor på sidan av köksskåpen där man kan ställa kokböcker och andra ting. I hyllorna som sitter på sidan av nederskåpen hamnar tidningar, ikea-katalogen och diverse annat man vill spara ett tag.
Vår spis är belägen i hörnet av köket. Under spisen finns lådor, ingen ugn. Ugnen sitter alltså i överkroppshöjd kan man säga, under micron. Bekvämt och bra.
Ovanför spisen, på var sin sida om kryddskåpet, finns även här öppna hyllor. Perfekt för kaffeburken, strösocker och andra små burkar. Som ni ser är köksluckorna och lådorna väldigt slitna och skavda, framför allt luckorna på nederskåpen. Jättetråkigt. Husvärden har sagt att detta skall åtgärdas efter nyår, så jag hoppas det sker inom en månad nu :) Köksfläkten har vi fått utbytt tillsammans med en hel del annat i lägenheten ni kunnat läsa om tidigare.
Köket innehåller ovanligt (?) många skåp så det finns gott om plats för förvaring vilket jag tycker är väldigt skönt, jag som har så många glas, koppar och annat köksbråte.
 
Nu längtar jag bara efter nytt (eget) köksbord och vitrinskåp. Just nu lånar vi av Simons föräldrar, vilket absolut är förmånligt, men förr eller senare vill man ju gärna ha eget :) Även i vardagsrummet eftersträvar vi nytt soffbord och egen tv-möbel.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0