Julfrågor - Hur var julen 2012?

Hittade den här listan med julfrågor på en av de julbloggar jag följt nu under jul och tänkte den kunde vara rolig att besvara nu när julen i princip är över. 
 
 
1. Hur mycket stämning upplevde du under advent, skala 1-10?
Jag skulle nog säga en 7:a. Har insett att jag har mer julstämning innan själva julafton än vad jag har på julafton. Det har säkert med väntan och förväntningar att göra. Ibland är det ju så att det är mysigare och roligare att längta efter något än vad det är när händelsen verkligen inträffar. Advent var mysigt, det kom snö och jag hade fullt upp med att julpynta och få klart i lägenheten.
 
2. Hur mycket stämning upplevde du på julafton, skala 1-10?
En 6:a. Som vanligt var det svårt att förstå att det faktiskt var julafton. Jag hade en riktigt trevlig julafton och allt fanns med som hör julen till, men jag upplevde nog inte full julstämning under själva julafton.
 
3. Finns det något du skulle gjort annorlunda eller önskat var annorlunda denna 
advent/julafton om du kunde backa tiden?
Nej, det tror jag faktiskt inte. Önskar väl alltid att jag kunde köpt fler julklappar osv. Men jag blev klar med allt i tid och det var skönt. Trots att det först kändes stressigt med alla dessa gardinstänger så blev vi klara med allt julpyntade innan tredje advent. Då kunde vi bara koncentrera oss på att bli klara med julklappar och slå in julklappar fjärde advent. Jo, det enda jag kanske skulle ville gjort annorlunda är att jag skulle vilja att jag hade spenderat mer tid i vår nya, fina soffa. Tagit det lite mer lugnt. Varit ledig. Har inte kollat på ett enda julprogram eller sett en enda julfilm. Det gjorde jag förr. Så det kan jag sakna i år.
 
4. Tog du tillvara på advent/julen så mycket som du ville i år? 
Ja, det tror jag. Har lyssnat på julmusik hela december lång och haft god julstämning på jobbet. Sett varenda avsnitt av julkalendern. Det enda jag missat är att gå på "Jul på Liseberg" som vi annars alltid brukar göra. Det tog vi oss inte tid för i år. Sen borde jag kanske ätit fler lussekatter haha ;) Har två påsar kvar i frysen.
 
5. Fick du något du önskade dig i julklapp, vad?
Jag fick i princip allt jag önskade mig! Helt galet. Är så tacksam!
 
6. Hur känns det nu efter julafton, är du "mättad" på julen för i år eller vill du ha mer julmys?
Jag kan absolut tänka mig mer jul. Julen går så fort över. Man får verkligen ta vara på den när den väl är här. Man äter julmat i tre dagar men sen är det slut. Jag vill ha mer julmat, mer glögg, mer julmust, mer julgodis, mer julmusik. Ja jag vill ha mer jul.
 
7. Hade ni snö på julafton?/Hur var vädret på julafton?
Ja! Som tur var. Det kom ju snö ganska tidigt i advent i år men sen hann den smälta bort. Var orolig att vi skulle få en grön jul. Men så dagen innan julafton blev det verkligen snöstorm så på julafton låg ett vitt fint täcke över marken.
 
8. Såg du hela Kalle Anka klockan 3?
Ajemen! Det vill man inte missa. Såg även när årets julvärd traditionsenligt tände ljuset och när hon sedan sjöng så vackert. Tyckte verkligen Sarah Dawn Finer skötte rollen som årets julvärd strålande bra. Hon är en av de bästa hittills.
 
9. Denna juletids bästa julminne?
Hmm. Tråkigt materialistiskt, men det måste nog bli när jag öppnade julklappen med systemkameran i och inte kunde tro mina ögon!
 
10. Glömde ni ställa fram något på julbordet?
Nej det tror jag inte. Dopp i grytan? Men det är ju ändå ingen som äter av den. Men den ska STÅ där! haha ;)
 
11. Har du några planer för nyår, vaddå?
Japp, vi är några vänner som ska fira tillsammans i min väns brors hus. Hon är kattvakt och passar huset medan de är bortresta. Blir nog mysigt!
 
12. Några nyårslöften?
Inte som jag tänkt ut än. Får se om jag kanske kommer på något imorgon som jag borde lova mig själv.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0