Ordens betydelse

Det är så häftigt hur Gud möter mig gång på gång.
Jag har haft det lite jobbigt denna veckan, många jobbiga tankar och inre konflikter.
Framför allt var det jobbigt i fredags då jag var ensam hemma och tankarna hade fritt fram att fylla mitt huvud.
Massa ältande om det här med att ställa upp, att vara osjälvisk, hjälpa till, prioritera rätt, men ändå lyckas ta hand om sig själv, vila, umgås med vänner. Det är en svår balansgång det där.
Så i fredags kväll sa en kompis några ord till mig som träffade helt rätt och hon hade inte ens någon aning om vad jag gick och bar på. Helt plötsligt gav hon bara världens uppmuntran och sa precis det jag hade gått och funderat över.
Idag på gudstjänsten hände samma sak. Det som sades i predikan träffade rakt i mitt hjärta. Det var verkligen en bekräftelse på vad jag behövde höra. Och jag bara kände att Gud ville säga till mig att slappna av. Det är okej.
Och uppmuntrandet bara fortsätter, nu fick jag precis ett sms med uppmuntran om att jag gör ett bra arbete!
TACK!

Ville bara berätta detta för er. Tänk på vad andra människor säger till er, vi kan verkligen få uppmuntra varandra. Ibland när man känner sig som mest ledsen och förvirrad kan Gud bara sända någon i din väg som säger precis det du behöver höra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0