Kaoset i Kungälv

HÅLTA omnämndes på Mix Megapol idag haha!
Nä men allvarligt talat. Det har ju hänt en olycka på E6:an i höjd med Kareby så både södergående och norrgående riktning är avstängda för er som missat detta.
Så kommer det tydligen vara fram till fredag.
Detta innebär att trafiken leds om på gamla E6:an, eller som nu när alla har kommit på att man kan köra marstrandsvägen och via Hålta-Solberga-Jörlanda och vidare så blir det ju kö där också. Total kaos.
Här står jag vid en mack bredvid Tårtdecor och ni ser ju hur köerna ser ut på marstrandsvägen!
Grått och regnigt är det med...

Jag däremot, jag är hemma betydligt tidigare idag än igår och det gick dessutom snabbt och smidigt att ta sig hem. Det är därför man ska bo i stan och pendla upp till lilla staden för då går alla köer åt andra hållet ;) På morgonen när jag åker till Tårtdecor skall alla ner till Göteborg och på eftermiddagen, ja då är det i och för sig kö mot Göteborg då med för det är ju i princip alltid kö in mot Göteborg. Men det är då man ska bo strax norr om Göteborg så det bara är att svänga av motorvägen en avfart tidigare och slippa alla köer ändå! ;) Dessutom har jag sådana arbetstider att köerna har lättat när jag väl kör till jobbet.

Men nog om det. Vad var det jag hade tänkt säga? Jo just det! Jag har haft tur idag. Pga kaoset kunde det ju faktiskt varit så att jag kunde ha fastnat i en kö, men när jag körde till Kungälv i morse var motorvägen fri ända fram till efter Nodreälvbron så jag tog bara av i bussfilen och kom av snabbt och enkelt. Nu när jag körde hem var det däremot kö från Kungälv och nästan hela vägen ner till Angeredsbron i norrgående riktning! Så jag hade verkligen tur idag! Söderut var det ingen kö alls!

Nej nu skall jag ta mig an ett diskberg och sedan laga middag! Sen hoppas jag att Bonde söker fru kommer idag, det gick ju inte förra veckan pga Idol...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0