Soctanten!

I lördags hade Linda sitt examenskalas.

Det är så kul att vi blir klara samtidigt tycker jag!
Vi gick högstadiet ihop, gymnasiet ihop, även om vi inte gick på samma högskola/universitet så tar vi ändå vår examen samma år!

Linda har läst till socionom, vilket är ett bra område att spexa kring.
Därför klädde vi ut Linda till någon form av soc-superhjälte och pressade henne med ett quiz där hon var tvungen att snabbt (vi tog tiden) hitta vilken blankett (som hängde i ett bälte runt henne) hon skulle använda vid ett visst fall. Vi sjöng även en låt där vi hade gjort en egen text till melodin till Sockiplast (sociplast). Knäppt och galet!

Lotten och Therese hade varit så duktiga och sytt mantel, keps och maharadja-sockar!



Låten vi hade skrivit spelades in på ett hederligt kasettband.

Det var en rolig och trevlig kväll!

Det var särskilt kul att träffa Lotten och Therese igen eftersom de har varit bortresta så länge!
Therese har varit ca 3 månader någon stans i Sydamerika och pluggat spanska och volontärarbetat.
Lotten har varit borta i nästan 1 år (tror jag) i Nord- och Centralamerika. Vet knappt inte ens vad hon gjort där. Usch vilken dålig koll jag har. Men det var verkligen trevligt att se dem igen! De får berätta mer om vad de gjort en annan dag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0