I söndags...

I söndags var jag på gudstjänst och lyssnade på en jättebra predikan som handlade om beroende!
Summan av kadimumman är ungefär:

Allt beroende är inte negativt. Det finns positivt beroende, t.ex. vad gäller relationer. En relation förutsätter ett samband för de som är i relationen. Relationen till Gud förutsätter ett beroende till Gud. Gud har skapat världen, vi är beroende av världen, därför är vi beroende av Gud. Gud upprätthåller världen. Utvecklingsläran och evolutionen är ett uttryck för människans behov av att vara oberoende, då världen definierar oberoende som att vara fri. Men Gud kan inte leda oss om vi är oberoende av Gud. 
Gör dig beroende av Gud så blir du fri!  

Efter gudstjänsten åt jag New York cheescake som Louisa & Hanna hade gjort!


Idag kom jag att tänka på att i söndags var också dagen då jag för 1 år sedan fick sommarlov.
5 juni förra året hade jag min sista tenta, sedan var jag & Simon på Green Days konsert på Ullevi och lyckan var total!
I år får jag inte sommarlov lika tidigt. Men å andra sidan, jag får väl se det som att när jag väl får sommarlov nu -Då får jag det för evigt!! ;) Aldrig mer plugg, har jag tänkt i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0