Macaroons

Idag testade jag att göra Macaroons för första gången.
Detta koncept är helt nytt för mig, men tydligen har jag missat något för dessa små lustiga bakverk är riktigt kända! Känner ni igen dem?

Nåväl, mina blev väl inte riktigt lika vackra.

Jag använde färgen pastafärgen Thrift att färga in smeten med. Sedan spritsade jag ut på bakplåtspapper. 

De tappade tyvärr sin färg i ugnen. Och jag hade inne dem lite för länge så de blev hårdare än vad de ska vara.


Men ganska god blev den ändå! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0