Långkörare

Idag har jag kört en riktigt lång bit!
Hem-Romelanda-Lilla Edet-Trollhättan-Uddevalla-Stenungsund-Stora Höga-Jörlanda-Hem.
SPSS-övning, begagnat bok-köp och införskaffande av pass.

Jag har tänkt på hur avstånden verkar krympa med åren.
När jag var liten var Uddevalla en stad som låg jättelångt bort, nu för tiden kör jag snabbt dit för en föreläsning eller för ett möte.
Jag kommer också ihåg hur otroligt långt det var till Trollhättan och Vänersborg när jag var liten, när vi skulle till vattenpalatset i Vänersborg och bada. Det tog ju flera timmar att köra dit, JÄTTELÅNGT verkligen. Nu kör jag till Trollhättan på 50 minuter 2-3 dagar i veckan.
Det är ganska komiskt när man tänker på det.

Världen krymper och jag tror det har att göra med både åldrande, ökad resvana och samhällsförändring.
Vi är vana att flänga omkring.
Vi är vana att pendla.
Vi är vana att åka på affärsresa till Stockholm (eller varför inte Japan?) en gång i veckan.
Det är väl inget?

Men jag längtar i alla fall till min tid i Göteborg. En fast grund under fötterna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0