Det där med att prioritera...

I tisdags skrev UnderbaraClara ett så bra inlägg tycker jag.
Det var tänkvärt, framför allt för mig.
Jag tänker ofta så själv, "hur har folk råd med det?" eller "hur hinner folk det?". 
Men jag måste inse att om jag vill börja göra något nytt i livet så behöver jag kanske sluta med något annat. 
Ungefär som när man shoppar och ska stoppa in det i garderoben: En in, en ut. Nu fungerar ju det oftast inte... Det är därför det uppstår problem. 

Jag till exempel, jag kollar nästan aldrig på tv. Eller okej, ibland föjer jag många serier, men av någon konstig anledning så råkar nästan alltid det jag föjer gå vid ungefär samma tid på året. Så just nu tittar jag inte på någonting alls över huvud taget. Inte har jag mer tid över för det! Nej jag prioriterar väl annat, internet till exempel. 

Och åter igen hann jag inte med det jag tänkt ikväll. Tar jag mig vatten över huvudet varje dag, eller är jag bara så otroligt långsam? 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0