Finally!!!!!!!!!!!

Suck. Äntligen! Vad har jag gjort egentligen? Vart tar timmarna vägen? De här valbara kurserna jag ska välja till hösten tar knäcken av mig... Så otroligt mycket att tänka på; Halvfart eller helfart? 7,5 poäng eller 15 poäng? Trollhättan eller Uddevalla? Läser jag en viss kurs då och då kanske den inte går ihop med en viss annan kurs vid ett annat tillfälle osv osv.
Och det ligger redan 4 förvalda kurser åt oss men vill man då exempelvis bara ha en av dem blir det ett evigt pusslande, för det är upp till DIG som student att se till när kurserna går så att de inte krockar, var kurserna går så du hinner åka emellen, hur kurslitteraturen ser ut så de inte är samma böcker för då kanske dom överlappar och hur många poäng kurserna innehåller så det inte blir mer poäng än man sammanlagt får välja.
Ja det är med andra ord riktigt många pusselbitar som ska gå ihop.

Detta har hängt över mig nu den senaste tiden. Jag satte mig i fredags för att få det klart men undrande som jag är ville jag gärna prata med mina kompisar och höra runt hur de tänker och vad de valt. Det är riktigt smart att prata med andra om såna här val för man kan lära sig jättemycket och få upp ögonen för sådant man inte visste fanns.

Men nu i alla fall, NU är det äntligen klart!!! :D Nu har jag gjort min ansökan.
Har valt 5 fristående kurser. Nu är det bara att hoppas att jag kommer in på någon av dem, men det tror jag nog. Just det ja, jag ska välja en av de förvalda också, det får jag inte glömma.

Well well, nu är jag så trött så ögonen går i kors. Har suttit med det här i drygt 4 timmar nu. Trodde jag skulle hunnit mycket mer ikväll, tex att plugga, men det får jag göra imon istället! Då ska jag vara hemma och plugga hela dagen. Måste läsa om LAS innan vi kommer in på nästa lag i Arbetsrätten.

Ja allt rullar framåt, det är bara att hänga med... Usch vad sent det är. Trött!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0