Klagovisorna

Krångel krångel. Jag måste bara få klaga lite. Varför händer allt jämt på samma gång?
Förra veckan var en dålig vecka. Jag började två nya kurser samtidigt, Marknadsföring och Grundläggande redovisning, och visst dom är väl intressanta i och för sig. Men inte SAMTIDIGT!! Vi läser båda parallellt, under 10 veckor, med var sin salstenta två lördagar i rad i december. JIPPI. Förr var de 5 veckor var, var för sig, men icke nu. Nä det är ju mycket smartare att läsa dem samtidigt. Verkligen.
Så nu gäller det bara att plugga som ett as i båda för att hinna med, speciellt lätt är det ju i den ena kursen där vi knappt har några föreläsningar alls (4 st på 10 veckor!) men 5 seminarier istället. Så man har ingen aning om VAd man ska rikta in sig på, vad är viktigt, vad ska man kunna? För man kan faktiskt inte lära sig en 800 sidor tjock bok om marknadsföring på engelska utantill...
Och detta var bara ETT av mina klagomål.
Det andra är att tekniken verkligen var emot mig förra veckan. Jag var kvar i skolan i en och en halv timma bara för att skriva ut lite papper. Sånt är frustrerande! Den första skrivaren hade inget bläck, den andra skrivaren hade inget papper, den tredje skrivaren gjorde så pappret fastnade och det var världens kö till den, den fjärde skrivaren funkade tillslut! Underbart. (Vidare beskrivnig om denna underbart intressanta och fantastiskt givande berättelse finns på facebook för den som är intresserad. haha :P)

MEN. Detta är inte allt. Finns alltid annat små-krångel i bakgrunden. Och större bekymmer med så klart. Men när den ena veckan var jobbig så hoppades jag på att nästa skulle bli bättre. Men nej då. Vad händer om inte att min bil går sönder!!!!! :( :'( :(
Så denna vecka började med att jag inte hade någon bil vilket är ett STORT problem eftersom jag MÅSTE ha min bil för att kunna komma till skolan och vad var första föreläsningen på veckan om inte OBLIGATORISK!! Som tur var kunde jag låna mammas bil så länge! Nu är mitt stora hopp bara att min bil kan lagas för jag vill verkligen ha den!! Min stackars lilla fina bil. Saknar den :/ Jag är väl knäpp som bryr mig så mycket om en bil, men det är faktiskt så. Jag tycker verkligen om min bil så mycket. Jag har så starka band till den. Så blir det väl med den första bilen kanske...
Även om det bara är materiella ting. Men men. HOPPAS!!!

Så det är mycket i min hjärna nu. Nya kurser, man måste plugga, man måste hinna sova (vilket verkligen är svårt!) Dagen är för kort för att man ska hinna sova! Men sover man inte blir man trött och då orkar man inte plugga lika effektivt och så ja.... Och mitt i allt vill jag hinna träfffa Simon och mina vänner!! Så då blir jag stressad över det. Behöver Simon men kan inte träffa honom :/ OND CIRKEL!

Hur som helst. Finns tusen saker till att skriva om och beklaga sig på. Men det ska jag inte göra nu. Jag kan istället berätta att jag hoppas helgen blir rolig!! Imon är det pyjamasparty, idol och mys hos Hanna med Wictoria, Alexandra och Emma :) Och på lördag ska jag äntligen hem till Tove & Lemuel och träffa Jenny, Tobbe, Lotta mfl, underbara gänget! Saknar dom! Sen hoppas jag på att få lite tid med min Simon med! Vi har söndag i alla fall<3

Och på tal om sömn! Vad är inte klockan nu?!? :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0