ALEXANDER RYBAK!!!

Ojojoj vad jag är dålig på att uppdatera min blogg! Skäms nästan... Men jag får väl skylla på det klassiska att man aldrig har tid. Jag skulle kunna skriva en hel novell om vad jag håller på med på dagarna och vad mitt liv är fullt av, men jag tror jag ska bespara er den plågan.

Istället kan jag berätta om min helg! I fredags hade vi maskerad med jultema på ungdomssamlingen, mycket roligt måste jag säga :) Det var kul att se att så många verkligen hade klätt ut sig!! :D Där fanns allt ifrån änglar, tomtar, julgranar och julgranskulor, till ett superstort paket, rudolf och piff och puff! Själv var jag julgris haha. Fick lite smått ogillande blickar från min käre fästman hehe ;P Men det var tydligen snarare tyget än färgen och utstyrseln i allmänhet som fick honom att ge mig de blickarna. Det blev dock jobbigt med trynet efter ett tag så de åkte av, speciellt när vi skulle fika. När det var dags att åka hem blev jag tomte istället...
Nog om det.
Lördagen var ganska lugn. Tittade på Batman begins på kvällen. Hade inte sett den än.

Men sen kommer vi till SÖNDAGEN!!! Först skulle vi ungdomar hålla i mötet i kyrkan. Trevligt :) Sång, drama, prat osv. Jag läste predikaren 3:1-8.
SEN åkte jag och Ellinor in till Göteborg för att gå på Alexander Rybaks konsert!!! :D :D Först shoppade vi lite i nordstan, sen fikade vi på Condecco, morotskaka och varm choklad med grädde, MUMS! :P

Konseten skulle vara i Lisebergshallen och vi hade så mycket tid på oss så vi tänkte att vi går ända dit. Sagt och gjort. Vi gick upp längs avenyn och när vi går förbi Lorenzbergsteatern sitter det nån konstig skylt med Alexander Rybak där men vi tänkte "äh vadå? Han ska ju spela i Lisebergshallen." Så vi traskade vidare. När vi kommit ända bort till Liseberg såg det väldans dött ut. Då kom en kille fram till oss och undrade om vi skulle gå på Alexander Rybak. Då visade det sig att konserten var flyttad till Lorenzbergsteatern. Jahaja! Det var bara att vända om och gå tillbaka...
Väl inne på teatern var det typ kaos för alla förvirrad människor (inklusive oss själva) skulle nu hitta sina nya platser utefter vad det stod på den gamla biljetten....! Men det gick så bra så. Till slut satt vi i de sköna stolarna och väntade! :)
Brandur var "förband". Sen kom han ÄNTLIGEN!! Alexander Rybak! Åh! Så sjukt bra!! Han är verkligen så otroligt begåvad! Och han verkar så himla trevlig och snäll. Han bjöd på sig själv och skämtade! Framför allt är han söt!!!! Han är verkligen världens sötaste kille! (Förlåt Simon ;P) Han spelade sina låtar från skivan + lite fler låtar, bland annat "You´re just too good to be true"! Och när Fairytale kom så kändes det i hela luften!! Det var en grym upplevelse!

Men när konserten var över var INTE det bästa över! Efteråt var det dags för autograf-skrivning. Jag har aldrig varit en sån människa som kämpat för att få artisters autografer, men den här gången tänkte jag att när man ändå är här kan man ju lika gärna stanna! Så Ellinor och jag var snabbt ute i foajén igen och ställde oss i kön. Problemet var bara att osmart som jag är tänkte jag inte på att jag skulle ha tagit med min skiva som jag har hemma och jag kände ju liksom inte för att köpa en till. Ellinor köpte hans skiva men jag hade ingenting han kunde skriva på. Då lyckades jag i alla fall rota fram nån gammal lapp som jag hade i plånboken, den fick duga. Plötsligt kände vi en knuff bakifrån och där var han plötsligt!! Snacka om chock! Han bara gick förbi, så nära! :O
Så gick han och ställde sig på platsen där han skulle skriva. Alla knödde asmycket. Som tur var så var de flesta småkidz så man såg ju rätt bra haha ;P
Undrar hur det känns? När man är typ 23 år eller vad han nu är och man bara får massa småtjejer till fans?! Konstigt att inte fler i min ålder uppskattar hans musik eller var där....
Hur som helst, efter en hel del knöande och köande var jag och Ellinor äntligen mitt framför Alexander!! :D Helt sjukt overkligt! Då kom det pinsammaste av allt. Jag räckte fram min lilla lapp och skyllde på att hans skiva låg hemma. Då börjar killen LÄSA lappen!!! :O Och vad stod där på om inte massa lekar och sånt som jag hade förberett för ungdomarna i fredags. Och på andra sidan lappen hade jag skrivit upp en mascara jag skulle köpa. Och han läste HÖGT! Trodde jag skulle dö...  ;P Han ba "shoppoholic?" Och jag försökte förtvivlat dra undan hans hand och få fram "sluta läs, bara skriv!!" haha. Vilken knäpp situation om man tänker efter. 
Men det är ju ändå väldigt fantastiskt att han ändå tog sig den tiden. Jag menar han kunde lika gärna varit sån att han bara skrev och skrev och skrev på allt folk räcker fram till honom. Men han verkade verkligen intressera sig för varje person! :) (trevlig kille, jag säger ju de!) 
När jag äntligen fått min autograf tog Ellinor kort på oss och sen signerade han Ellinors skiva och så tog jag ett kort på dem!! :D Wonderful!

När vi kom ut från teatern var vi typ i extas hehe! Jag tror Ellinor kom ner i vilopuls när vi började närma oss Eriksdal haha ;P Det var i alla fall en underbart rolig kväll!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0